.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استقبال پر تذکر از وزرای دهم

از آنجا که پس از تشکیل کابینه دهم، مجلس هیچ جلسه‌ای علنی نداشت، دیروز نخستین فرصت نمایندگان برای ارائه تذکراتشان به وزرای تازه نفس دولت دهم بود. ارائه 24 تذکر کتبی به کابینه دهم که 8 مورد آن مستقیماً خطاب به رئیس‌جمهور بود، رکورد تازه‌ای در ثبت تذکرات نمایندگان در یک روز است.

بیشترین تذکرات کتبی خطاب به مسعود میرکاظمی وزیر نفت ارائه شد، اما نمایندگان در تذکرات شفاهی خود بیشتر وزرای کشاورزی و بازرگانی را مخاطب قرار دادند. شکایت از واردات برنج و شکر و بی‌توجهی به خسارات کشاورزان، عمده‌ترین محور این تذکرات بود.
البته تذکرات شفاهی نمایندگان با یادآوری وعده‌های وزرا برای کسب رأی اعتماد از مجلس آغاز شد. سیدمهدی صادق نماینده آستانه‌اشرفیه در مجلس با اشاره به وعده‌های متعددی اعم از اکتشاف نفت در دریای خزر یا ساخت فلان کارخانه، ‌جاده، اتوبان و... که وزرا در زمان بررسی صلاحیتشان در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس به نمایندگان ارائه داده بودند، خواستار آن شد تا وزرا به عهد و میثاقی که با خدا و نمایندگان مردم بستند، عمل کنند. او که این قول‌ها را در شأن و شخصیت وزیر، نمایندگان و نظام نمی‌دانست، ادامه داد: وزرا نباید بعد از گرفتن رأی اعتماد تمام برنامه‌ها را فراموش کنند و از حضور در مجلس خودداری کرده یا پاسخ تلفن‌ها را ندهند.
نماینده آستانه‌اشرفیه که از رئیس جلسه می‌خواست تا در ضیافت‌های مجلس از برنج حوزه انتخابیه‌اش به جای برنج‌های خارجی استفاده شود، از انعکاس اخبار ضدونقیض در مورد سلامت برنج‌های تولید خارج سخن گفت و افزود: مواضع متفاوت مسئولان منجر به سردرگمی مردم شده است. ابوترابی بررسی این موضوع را به کمیسیون کشاورزی محول کرد.
امیر طاهرخانی نماینده‌ تاکستان نیز در تذکر دیگری گفت: از وزیر جهاد کشاورزی و وزیر کشور و ستاد حوادث غیرمترقبه که نسبت به خسارات وارده اخیر به کشاورزان و باغداران در پی بارش‌های نابهنگام پایان تابستان، هیچ اقدامی انجام نداده، می‌خواهیم که به داد تاکداران به ویژه استان قزوین و شهرستان تاکستان برسند. اسدالله عباسی نماینده رودسر نیز در تأیید سخنان وی ابراز امیدواری کرد که وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور و ستاد حوادث غیرمترقبه پاسخگوی مردم در رابطه با حادثه غیرمترقبه قزوین باشند.
نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه نیز با اشاره به تعطیلی 32 کارخانه قند ایران به دلیل واردات شکر طی دوره وزارت میرکاظمی در دو سال اخیر، گفت: گویا وزیر بازرگانی باز هم می‌خواهد دوباره شکر وارد کند. وی با طرح این پرسش که در کشور چه کسی باید به داد کارخانه‌داران قند و شکر و کشاورزان برسد، گفت: واردات شکر دست کیست که مملکت را به این روز درآورده است. او از هیأت رئیسه خواست تا به دولت و وزیر بازرگانی تذکر دهد که واردات شکر را کم کنند، این آقازاده‌ها شکر واردات می‌کنند و مردم بیچاره می‌شوند.
ابوترابی که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه دیروز را برعهده داشت، تمامی این تذکرات را وارد دانست و از مشکلاتی در این زمینه از مجلس هفتم تاکنون خبر داد و تمامی آنها را به کمیسیون کشاورزی و اقتصادی مجلس حواله داد تا مورد بررسی قرار بگیرد.
محمود احمدی‌بیغش نماینده شازند نیز با انتقاد به عملکرد برخی از وزرای دولت دهم، گفت: همان‌طور که نمایندگان به وزار رأی اعتماد دادند، باید بر آنان نظارت بیشتری داشته باشند. اما در حال حاضر منشی‌های وزرا هم حاضر به جواب دادن به تلفن نمایندگان نیستند چه رسد به خود وزیر. او که می‌گفت قصد ندارد از وزارتخانه خاطی نامی نبرد، طاقت نیاورد و با انتقاد نسبت به عدم احساس تکلیف گردانندگان وزارت نیرو، گفت: اگرچه این وزارتخانه اکنون فاقد وزیر است، ولی هیچ کس در این وزارتخانه احساس تکلیف نمی‌کند. ابوترابی در واکنش به او که به عدم پاسخگویی وزیر نیرو به سؤالش علی رغم گذشت 5 ماه اعتراض داشت، گفت: وزارتخانه‌هایی که فاقد وزیرند مسئولیت آنها مستقیماً با رئیس‌جمهور است. اگر کوتاهی کرده‌اند منعکس کنید تا پیگیری کنیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.